Persoane interesate

luni, 21 decembrie 2015

după ce au trecut cârdurile de gloanţe revoluţionare



cu steaguri şi pancarde pe care zeci de litere de mână
cereau căderi după căderi şi majuscule
în locul lor
eu am fumat prima ţigară din viaţa mea
afară printre ruine
cu un elicopter deasupra tuturor gândurilor
am tras adânc fumul în piept până când am simţit
viul transformându-se în cenuşă
şi pe tata gesticulând isteric să plec dracului
din mijlocul acelui război
necurat

m-a legat la ochi să nu văd o lume veche prăbuşindu-se
şi mi-a spus să mă las înghiţit de fotoliu
să privesc ca un surdo-mut în ecranul mare al telecolorului
cum lumea devine lume
iar eu un viitor din ce în ce mai capabil
să sfârtece cu unghiile burta fotoliului
şi să iasă afară ca un bărbat
nou-nouţ

când am ieşit prea mult din numele meu
şi am devenit un fel de astazi mediocru care scrie
lumea era deja îngrozitoare
de jur împrejurul meu se adunau tot mai mulţi pereţi
tot mai mulţi oameni alegeau să cadă din imagine
golul devenea din ce în ce mai gol
gloanţele revoluţionare din copilăria mea
se vindeau pe nimic în locuri publice
iar tata alerga dintr-un colţ în celălalt al oraşului
pentru o bucată de pâine neagră
fără conservanţi

ca să pot evada cumva din libertatea aceasta asumată
am ales să colecţionez femei şi timbre
să fotografiez cerul senin din gura iubitei mele
şi să devin tot mai neînsemnat
în ochii omului care m-a salvat de trecut
îngropându-mă de viu într-un fotoliu
din tinereţea lui











(DD)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu