Persoane interesate

joi, 19 iulie 2012

aigroeg sau nesperanţa


cât de absurd îţi este mamă să fii omul
din care coboară alţi oameni
însă tu să nu rămâi cu tâmplele pline
ci să mergi mai departe
sincer să fiu îţi mărturisesc
că habar nu am dacă dumnezeul
pe care îl port în buzunar
este muntele sau locul fix
unde am coborât din tine
ştiu doar că trupul meu seamănă izbitor
şi cu unul şi cu celălalt

ar fi acesta un motiv mult mai plauzibil pentru vocea ta
în care nu au existat niciodată mâini întinse doar pereţi drepţi
ca nişte autostrăzi în care se plimbă un singur urlet
şi o funie din care atârnă chipuri
din acest motiv liniştea a fost invenţia tatălui meu
care purta în coastele mucegăite o pădure de mâini
încărunţite de vina împărţită din doi în doi

dacă iubita mea este aceeaşi mamă
din care vor cădea celelalte trupuri
iar tatăl meu sunt eu de fiecare dată
şi dumnezeu se îndoieşte de el însuşi
atunci cum ar trebui să iubesc eu femeia
ca pe o simplitate
sau ca pe o mamă?

pentru că iubirea este dorinţa unui trup de a-şi înţelege moartea
iar murirea este doar o prea-iubire exersată de toţi cei care
nu au învăţat să-şi stăpânească viaţa

de asta eu mă nasc în mijlocul tău de cinci ori pe zi

însă îţi promit că mă poţi lua acasă
chiar dacă sunt o haimana cu abonament în vigoare
să mă poţi călători de fiecare dată
când vrei să scapi din tine


 (Din Vol. Dimineţi cu Mâinile Încercuite)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu